Accede y descarga bibliografía especializada de nuestra biblioteca digital. Está integrada por un motor de búsqueda para la consulta de documentos que facilitan el aprendizaje continuo, la innovación y el intercambio de conocimiento.
This paper examines the processes of formulation of UN Sustainable Development Goal 12 (SDG 12) – ‘Ensure Sustainable Consumption and Production Patterns’ – and its targets and indicators. We argue that business interests have steered its narrative of sustainable growth. The outcome of the SDG 12 negotiations reflects a production? and design?centered perspective that emerged in the 1990s and has a business?friendly regulatory approach and faith in solutions through new technologies. We show how the targets and indicators emerged in debates between national governments, UN agencies, civil society and private sector organizations – and how they reflect both the political process and technical and practical considerations in translation of a broad concept into the SDG format. While the emergence of SDG 12 as a standalone goal stems from a push by developing countries to build pressure on developed countries, and its presence may open space for attention to this area in the future, many of its targets were watered down and left vague. The indicators to measure progress on the targets further narrow the scope and ambition of Goal 12, whose current content does not adequately reflect earlier more transformative conceptualizations of Sustainable Consumption and Production.
Gran parte del gasto público crítico para alcanzar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), como los gastos en caminos rurales, riego, salud y educación, es administrado localmente por los gobiernos subnacionales (SNG). Debido a la baja capacidad de ingresos de origen propio de la mayoría de los gobiernos subnacionales, las transferencias fiscales de los gobiernos centrales son esenciales para hacer posibles estos gastos y, por lo tanto, para avanzar en el logro de los ODS. La asignación de recursos, el diseño y la administración de los diversos instrumentos de transferencia fiscal, la forma en que se asignan entre los SNG y la forma en que incentivan a los gobiernos subnacionales son importantes para lograr los ODS.
Este informe resume las experiencias en transferencias fiscales en Asia y hace recomendaciones clave para ayudar a mejorar en: Recursos de transferencias fiscales; Diseño de transferencias fiscales; Administración de transferencias fiscales; Hacer que los gastos sean más equitativos entre los SNG; e Incentivos de desempeño positivo para la prestación de servicios relacionados con los ODS.