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The OECD has rekindled the debate on measuring the performance of regulatory instruments and regulatory oversight institutions. This report presents and appraises indicators suitable for measuring the performance of smart regulation programs. These reform programmes cover the production and implementation of regulation across sectors, enhance governmental capacity to provide high-quality regulation, and are neutral to the total level of state intervention and regulatory activity. It distinguishes between various types of indicators situated at different points of regulatory policy: the Input to regulatory action, the Process of guiding regulators through requirements, the Output generated during a given period of time, the Intermediate outcomes such as behavioural and cognitive changes, and the Final outcomes. After having examined the usage of indicators in various OECD member states, the report appraises a large number of regulatory indicators by using a set of criteria, suggesting how and when they should be adopted, and for which purposes.
This study provides a critical literature review of the theory and quantitative evidence of the impact of regulatory policy. The theory is addressed through a causal chain analysis which connects regulatory policy through the “better regulation” agenda to economic outcomes. The literature review is intended to provide a reasonably representative sample of studies on regulatory policy and governance in general; administrative simplification and reducing regulatory burdens; ex ante and ex post analyses of regulations; consultation, transparency and accountability; and regulatory institutions. The main policy lessons are highlighted, alongside discussion of the limitations of the literature in terms of content and coverage.
Este libro se basa en las ponencias y debates desarrollados durante la conferencia patrocinada conjuntamente por el Banco Mundial y el Banco Interamericano de Desarrollo (BID), que fue celebrada del 6 al 7 de junio de 2005, en Washington, D.C. El tema de la misma fue “Hacia la Institucionalización de los Sistemas de Monitoreo y Evaluación en América Latina y el Caribe”. Como consecuencia del interés en tener mecanismos que permitan intercambiar experiencias y conocimiento de manera más sistemática, durante la conferencia se propuso crear una red regional formada por las partes clave interesadas en el tema, para centrarse en la institucionalización del M&E y para facilitar el aprendizaje “de Sur a Sur” en toda la región. creación de un foro para el diálogo entre los gerentes de sistemas de M&E, y entre estos y los profesionales de M&E, de la misma manera en que fue diseñada la conferencia, para permitirles compartir sus propias experiencias nacionales y proporcionarles una experiencia adicional tanto regional como mundial. El Banco Mundial y el BID actuarán sólo como mediadores, para así preservar y asegurar el sentido de propiedad de los países.
Este informe de la Secretaría cubre las actividades de los Inspectores fiscales sin fronteras (TIWB) desde mayo de 2018 hasta abril de 2019: el tercer año completo de operaciones de TIWB en virtud de los acuerdos de asociación OCDE / PNUD.
El Capítulo 1 sitúa a TIWB en el veloz panorama de impuestos y desarrollo. El Capítulo 2 proporciona detalles sobre los objetivos, las tendencias y los logros de TIWB, incluidos los eventos y actividades clave realizados durante el año. El Capítulo 3 proporciona detalles de los resultados obtenidos y la medición de los resultados. El Capítulo 4 resalta las lecciones aprendidas, incluidos los desafíos y las estrategias en el futuro. El Capítulo 5 destaca los desarrollos organizacionales clave y el Capítulo 6 proporciona el borrador del plan de trabajo para el próximo año.